Despre Treburi Femeiești cu M & M la Oradea

2015 - un fibrom uterin de 12 cm avea să-mi schimbe viața, ducând și la pierderea unui suflețel
2016 - intervenție laparoscopică reușită pentru extirparea tumorii de 1kg, în urma căreia am aruncat din casă tot ce era din plastic, curățenia prin casă o fac doar cu mască, am eliminat pe cât posibil zahărul, făina albă, prăjelile și oamenii negativi
2018 - un an de nereușite în a concepe un bebe se lasă cu o pierdere de sarcină, cu prolactină mărită ( stres maxim )

   Cam așa ar arăta fișa mea privind Treburile Femeiești, asta înainte de Conferința la care am avut onoarea să particip.
   Anul 2017, a fost anul în care Mariana avea să-mi devină colegă de facultate, a fost dovada vie că într-adevăr oamenii nu intră întâmplător în viețile noastre.
    Conferința aceasta m-a făcut să realizez cât de mult contează să fiu împăcată eu cu mine, eu cu corpul acesta al meu care funcționează NORMAL!!! „Ciclicitatea ” este normală, folosind cuvintele Mihaelei, da este normal, să nu ai chef de nimic când ești la ciclu menstrual, este normal să ai chef de sex când ești în perioada fertilă, da este normal să nu avem aceleași simptome la ciclu și da, din păcate dereglările hormonale chiar ne pot da viața peste cap, chiar dacă uneori din ironie mai spunem de câte o femeie că ”i s-au urcat hormonii la cap”.

   Cele două M, (Mariana și Mihaela) au un har divin, m-au făcut să uit pentru 4 ore de tot ce este rău în viața mea în momentul de față, atunci, acolo eram concentrată doar pe ce spuneau ele și le sorbeam cu atâta pasiune cuvintele.
   M-am regăsit în tot ce a spus Mariana despre „ femeile setate pe pilot automat” încât mi-au dat și lacrimile, credeam că sunt singura care și-a setat mintea pe un bebe și pe nimic altceva, dar se pare că nu, am scăpat de rușinea care mă copleșea de câteva luni.
   Timp de 4 ore s-a vorbit deschis despre ... femei! Despre noi, despre ciclul menstrual, despre sângerare, despre corpul nostru. Îmi pare atât de rău că nu le-am găsit mai repede, atunci când mă simțeam atât de singură în lupta mea cu fibromul uterin. Dar acum, acum simt că nu mai sunt singură, fac parte din comunitatea Despre Treburi Femeiești unde da, da se poate discuta deschis despre aceste lucruri care sunt atât de normale. Ciclul menstrual este un lucru normal!! Și nu, nu acel ciclu menstrual care vine cu durere și cheaguri, ( „lasă că așa am avut și eu și bunica ne-ai moștenit e normal, așa îmi spunea mie mama când aveam dureri”, ieri am dezamăgit-o că de fapt nu a fost normal! pentru niciuna dintre noi)
   Mihaela spunea că ar trebui să fie chiar „al 5 lea semn vital”, nu să ne ascundem să nu vadă colegii de birou că tocmai mi-am scos un tampon din geantă. Este normal! Suntem Femei, din păcate aceste lucruri generației noastre le-au fost insuflate ca niște subiecte TABU! din acest motiv foarte multe femei evită să vorbească despre aceste lucruri, veți spune că sunt intime, da sunt, doar că este mai ușoară lupta când știi că nu ești singură pe câmpul de luptă. Sunt atâtea femei care pierd sarcini, sau se luptă cu endometrioza, au chisturi sau fibroame și nu vorbesc din rușine, se simt inutile, se simt „ciudate” când de fapt este un lucru natural să nu fim la fel. Dar totuși suntem atât de multe femei care ne luptăm cu câte o problemă de acest gen, toate acestea adunate duc la depresie, anxietate, așa că mai bine să vorbim!!
   În sala de conferință aproximativ 80 de femei ( și câțiva bărbați!!!!!) au ascultat cu sufletul la gură fiecare cuvânt rostit de Mihaela, atâta pasiune eu n-am mai văzut la nimeni, să adori efectiv tot ce faci și să pui suflet în fiecare cuvânt pe care-l rostești.
   Ce am învățat? Ooooo nu vă prea pot enumera, dar cel mai important lucru pe care aș vrea să vi-l transmit și vouă este SĂ VĂ IUBIȚI !!! Să fiți primele pe lista voastră! Pentru că în momentul în care corpul vostru va funcționa bine, atunci totul va funcționa bine. Nu trageți de  voi, nu încercați să-i mulțumiți pe cei din jur uitând de voi. Iubiți-vă corpul! Faceți tot ce vă dictează, vrea somn, dormiți, vrea să danseze, dansați, vrea să coloreze, colorați, vrea dulce, mâncați dulce ( și, nu mă refer la o tablă de ciocolată, ci la ceva dulce care nu are mii de grame de zahăr), faceți ce vă dictează corpul!
 Sfatul meu, este să le urmăriți pe Mariana și Mihaela, (click pe numele lor) să vedeți când vor mai avea evenimente de acest gen și să vă rupeți câteva ore pentru a le asculta, vă garantez că viața voatră va fi mai împlinită când veți ieși de la conferință.

Vă mulțumesc pentru această oportunitate și abia aștept să vă ascult din nou!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tu cum îți alegi mobilierul?

Colțul meu de rai devenit realitate

Aventuri spre necunoscut în ritm cunoscut