Calea spre depresia post partum e pavată cu cele mai bune intenții

I am exactly the mom my children need. #inspirationalquotes #encouraging #quotes #motherhood #parenting #affirmations kids, children, maternity, pregnancy, breastfeeding, nursing, pumping, newborn, birth, labor and delivery, maternity lingerie, nursing bra, women's fashion, maternity fashion, maternity clothes, postpartum, hospital bag must-have, motherhood, parenting, quotes, inspiration, encouraging
sursă foto: Pinterest

    Cât de frumos este să fii însărcinată, cât de frumoasă este experiența nașterii... cam astea le auzi mereu de la cei din jur.
     Însă nimeni nu vorbește despre ceea ce se află într-adevăr în spatele acestei stări fiziologice iar mai apoi a vieții de lăuză și proaspătă mămică.
     Nu e vorba de plângere, Doamne Ferește, e vorba de purul adevăr.
    Multă lume vorbește despre depresia post - partum.          Despre hormoni dați peste cap, hormoni care te ajută să plângi la orice suspin al copilului, la orice gând care se îndreaptă asupra lui, la orice privire ațintită la puiul de om care  doarme liniștit lângă tine.
   Am adunat câteva cuvinte „drăguțe” care cu siguranță ajută orice femeie să ajungă să danseze pe marginea depresiei.
     Și știți ce e ciudat, chiar societatea aceea care spune, vai, ai grijă să nu faci depresie, să nu cazi, e cea care cu 2 mâini te împinge în adânc cu cele „mai bune intenții”.
În timpul sarcinii unei femei, există o serie de întrebări care ar trebui evitate, eu una la cei 35 de ani ai mei, niciodată nu mi-am permis să pun astfel de întrebări.
Nu, nu mă consider defectă ci cu bun simț ...

  • „Mișcă”? - „Al meu mișca la n săptămâni, sună-ți medicul”. Clar ! Pentru o gravidă în special la prima sarcină e un moment de panică, agitație ...însă nu, nu toți copiii mișcă după un tipar, plus depinde de placentă, de constituția mamei și multe alte aspecte.
  • „Nu te-ai îngrășat deloc, copilul își ia oare destulă mâncare”. Eu una am luat 15 kg și am născut o minune de 3900 gr... fără prea multe comentarii ...
  • „Nu ai avut pofte?! Imposibil” ... ba da este posibil, depinde de psihic, mult! Foarte mult!
  • „Ce burtă mare ai” ... comparativ cu cine? comparativ cu ce? 
  • „Cezariană??? Nu vrei să încerci nici cum natural”... Fiecare femeie își știe istoricul medical, sau teama de naștere naturală și nu este datoare nimănui cu astfel de explicații. Punct!
  • „Spital privat??” Da de unde crezi că au plecat acolo medicii, clar că de la stat... pe banii mei, am dreptul să decid unde, când cum ...Punct!
Lista ar putea continua...

Fiecare femeie ar trebui lăsată să-și trăiască sarcina cum consideră ea că e perfectă și împlinitoare pentru ea. Și eu am fost condamnată că m-am odihnit, că am preferat să stau acasă și să citesc, să dorm, să  mă uit la seriale, decât să bat orașul hai-hui ... mie asta mi -a umplut sufletul și asta a contat... 

- Întrebările super mișto nu se opresc nici după  naștere ... Prima întrebare la aflarea venirii pe lume a lui bebe este ... nu!!! Cum să fii întrebată dacă ești ok ...sau cum ești? Cum a trecut operația? Cum ți-ai revenit? Ai nevoie de o mână de ajutor? Pot să-ți trimit un gând bun? O rugăciune? O ciocolată? Un buchet de flori? O vorbă bună ( nu sfaturi sâcâitoare) ... nu! Întrebarea este ...
  • „Ai lapte?!”
  • „De ce nu ai?! e imposibil să nu ai! nu există așa ceva....nu faci tu ceva bine, sau nu vrei?! ”


   Și atunci ne mirăm că există atât de multe femei care intră în depresie...

   Pentru că simt că nu fac ceva bine, dacă nu se pot alinia la ceea ce se numește standard matern ... foarte multe femei se lasă manipulate de mamele „perfecte” care au de toate și care au făcut de toate pentru ...  pentru a părea că viața lor este chiar minunată ...
Dar ... Hai să recunoaștem! Este greu pentru început și nu e nici o rușine să recunoaștem asta!
  Nu vă ghidați după tot ce pare atât de perfect... nu este! 
Dar dacă stai să asculți de societate, calea spre depresie e pavată cu cele mai bune intenții.
Grijă mare, cui îi dăm crezare, până unde lăsăm să intre alții și de unde ne ascultăm instinctul matern care apare atunci, acolo la primul plânset, sau poate mai târziu. Fiecare femeie, fiecare mamă e unică și fiecare mamă este perfectă pentru puiul ei, chiar dacă nu este standard pentru societate.
Nu vă lăsați pradă cuvintelor, trebuie să fiți mama fericită pentru copilul vostru și nu mama frustrată că viața ei nu seamănă cu viața mamei perfecte . 
Bebei sănătoși, că în rest faceți totul bine!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tu cum îți alegi mobilierul?

Colțul meu de rai devenit realitate

Aventuri spre necunoscut în ritm cunoscut