Când vrei un viitor mai bun copilului Tău

   Copilul meu drag, te privesc și nu-mi vine să cred că au trecut 20 de ani. Acum te pregătesc pentru aventura vieții Tale, implicit va fi și aventura vieții mele.
   Te întrebi de ce? Pentru că va fi prima dată când vei fi atât de departe de mine, dar știu eu am fost cea care „te-a împins de la spate” să faci acest pas. Te întrebi de ce? Pentru că îmi doream să vezi o altă lume, să experimentezi ceva ce noi doar am visat, să înveți să devii un adult responsabil și în același timp să trăiești visul american.
     Era o zi de marți, tocmai ieșeam de la universitate îmi terminasem orele mai repede când doi tineri mă întrebau unde găsesc secretariatul, m-am oferit să-i conduc, drept mulțumire m-au rugat să particip dacă am timp, la ceea ce urma să îi prezinte domnului decan.
   Am rămas, și Doamne, cât de bine am făcut. Cei doi aveau informații prețioase de la CND Turism cu privire la Work and Travel Vacanțe Speciale. Știam despre acest program de la studenții mei, mă și bătea gândul să-mi trimit copilul dar nu aveam toate datele necesare.
    N-am stat pe gânduri prea mult și am cerut toate informațiile utile, tot ce-nseamnă Work and Travel. Deja știam că destinația lui Kevin  va fi New York!

   Așa am aflat că programul Work and Travel USA este destinat studenților înscriși la cursuri de zi în universități acreditate, de stat sau particulare. Principalul scop al programului Work and Travel este acela de a familiariza studenții străini cu viața și cultura Americii moderne și de a da posibilitatea locuitorilor Statelor Unite ale Americii să înțeleagă alte culturi.
Vă spun sincer nu a fost greu să-l conving pe copilul meu, mai mare i-a fost surpriza când a văzut că vin eu cu această inițiativă, el auzise de la colegii lui care au început demersurile pentru a pleca, dar știind cât sunt de protectoare nici nu a avut curajul să-mi amintească.
   I-am explicat cu calm tot ce am considerat că ar trebui să știe, i-am explicat că este șansa lui în momentul de față, unică, pentru a întâlni cultura americană, unica lui șansă  de a descoperi America, de a vizita marile orașe și de a muncii pe perioada vacanței de vară pentru a câștiga bani pe care apoi îi va putea investi în diverse programe și călătorii prin locuri de neuitat. El a mai muncit pe timpul verii aici în țară și fost total nemulțumit de ceea ce i se oferea, acum are șansa să compare.
Ce mă încântă cel mai mult este faptul că va avea ocazia de a-și exersa cunoștințele de limba engleză îmbinând utilul cu plăcutul, gratis.
Fiind student la marketing, am văzut această oportunitate ca pe una ideală pentru a experimentarea unor situații neobișnuite, pentru dezvoltarea interacțiunilor comerciale, pentru înțelegerea culturii de business dar mai ales pentru câștigarea experienței de muncă internaționale. Fire comunicativă, sunt sigură că va lega prietenii cu studenți din diverse țări, un lucru foarte bun, aceste prietenii cine știe poate vor fi pe viață și va vedea care sunt obiceiurile lor, transmițând și el din obiceiurile noastre.  Dar cel mai important lucru, va fi pentru el că va dobândi în sfârșit ceea ce își dorește el de multă vreme, dobândirea independenței. Este  cea mai bună și sigură ușă pe care o pot deschide în momentul de față în fața copilului meu!
Pentru 4 luni de zile, din care 3 luni va lucra și 1 lună va putea călători,  copilul meu va fi în mâini bune, nu va trebui să-mi fac griji pentru el, bine normal că îmi voi face unele nici griji, dar voi ști exact cu cine colaborează astfel încât să nu pățească ceva. 
După toate cele prezentate în biroul decanului,  cei doi tineri mi-au punctat încă o dată rapid cele mai importante aspecte, privind experiența lor în America, mi-au prezentat ofertele de job, cursuri gratuite de limba engleză, am ales o dată pentru interviul cu angajatorul și o dată pentru interviul pentru viză, am aflat că viza este valabilă pe perioada permisului de muncă. Ce trebuie să aducă copilul meu? Carnetul de student și cartea identitate, să plătim taxa de înscriere și a trebuit să semneze că își va respecta contractul și își va definitiva studiile.
Atâta fericire n-am văzut de mult pe chipul lui, nu-i venea să creadă, sincer vă spun nici mie, că am acceptat așa o nebunie, dar cariera de profesor m-a făcut să interacționez cu mulți studenți proaspăt întorși din America și n-am putut să nu remarc schimbarea prin care au trecut și aici vorbesc de o schimbare în bine. 
Când au plecat erau niște studenți cu vise, iar la începutul anului am întâlnit tineri maturi, care au înțeles ce-nseamnă să muncești și să câștigi banii pe care îi meriți pentru munca ta, îmi povesteau mereu cu entuziasm despre excursiile pe care le făceau după ce au terminat programul de lucru, despre oamenii pe care i-au întâlnit, fiecare om aducându-le ceva nou în viață. Acești studenți de atunci zâmbesc mai mult, le-a intrat sub piele microbul american acele de a fi liber, de a face ce vrei în limitele bunului simț, libertatea de a te exprima, de a trăi, fiecare mi-a spus că se va întoarce la vară pentru că este ceva ce te marchează. 


Acest articol a fost scris pentru Super Blog 2018! 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tu cum îți alegi mobilierul?

Colțul meu de rai devenit realitate

Aventuri spre necunoscut în ritm cunoscut