Dietă vs Stil de viață

     Trebuie să recunosc deși acum cu un pic de rușine, în tinerețe am făcut și eu parte din categoria oamenilor care credeau că o dietă poate să facă minuni pe termen lung. Am ținut fel și fel de diete, cu ce m-am ales? Cu ulcer gastric, cu căderea părului, cu stări de depresie. De ce?! Pentru că nu i-am dat corpului nutrienții de  care avea nevoie. L-am hrănit cu ce scria acolo în dietele acelea minune fără să ţin cont de ceea ce îmi cerea corpul.
    Apoi în 2016 a venit perioada critică în care am început căutarea unei vieți mai bune, mai curate și uite așa am ajuns aici unde sunt azi.
      Dieta, dieta e bună când corespunde unui regim alimentar prescris de un medic în diverse probleme de sănătate, în rest ... sunt așa, oarecum curioasă, un om care este mândru că ține o dietă, de ce se uită cu ochi răi la schimbarea mea de viață?! Eu, mănânc cumpătat, ceea ce-nseamnă că dacă azi am poftă de un gyros sau de o amandină, îmi voi cumpăra. Nu le voi consuma în întregime ci efectiv, cât să îmi mulțumesc mintea, pentru că trebuie să recunoaștem cu toții, uneori ne apucă câte o poftă de păcătuire. Dar când ești la dietă, ehheee, ce te faci?! nu poți, n-ai cum, este inadmisibil să faci așa o greșeală fatală. Îți mai spun ceva, stilul de viață sănătos aduce cu sine atât de multe beneficii. Dacă pe lângă o alimentație adecvată te vei hotărâ să treci și pragul unei săli de sport, viața Ta va avea un alt sens. Dietele nu te vor învăța mare lucru, poate vei fi mândră de rezultatele tale pentru un timp relativ scurt, dar prin schimbarea întregului stil de viață vei căpăta mai multă încredere în tine pentru un  timp mai îndelungat.
    Da, din punct de vedere financiar probabil te va costa mai mult să mănânci sănătos, dar vei fi mai fericit, mai împlinit, plin de energie și vei ști efectiv ce mănânci. Dietele au restricții, ba nu ai voie fructe, ba carbohidrați, ba proteine ... corpul Tău are nevoie de aceste elemente pentru a funcționa în armonie. Da, recunosc este mult mai simplu să ții diete să vezi rezultate rapide și cam atât ... în cel mai scurt timp după abandonarea dietei kilogramele pierdute își vor regăsi calea spre corpul tău iar de cele mai multe ori nu vor veni singure și alături de alte câteva kilograme. Atunci ce faci? O iei de la capăt?!
      Nu este un lucru greu să îți schimbi obiceiurile, că în fond și la urma urmei asta înseamnă stilul de viață sănătos! O mică schimbare, o conștientizare a nevoilor alimentare, introducerea în alimentația de zi cu zi a unor produse benefice sănătății. Niște fructe, niște legume, lactate, oo daaa și carbohidrați, însă toate cu măsură și cu cap. Într-un sistem bine stabilit și de ce nu? Introducerea unor ore de sport, fie la sală, fie în aer liber. Mișcare să fie!
    Stilul de viață sănătos își va pune adânc amprenta pe corpul tău şi nu va trebui să depinzi de dieta nimănui, vei fi propriul tău stăpân!
     Nu e greu să încerci, este greu să începi! Începe azi, ca peste 6 luni să fii mândru de reuşitele Tale!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tu cum îți alegi mobilierul?

Colțul meu de rai devenit realitate

Aventuri spre necunoscut în ritm cunoscut