Unde ne mutăm? La ai mei sau la ai tăi?

      Am ajuns şi noi ca tot omul să ne căsătorim. Până aici, toate bune şi frumoase, miere, norişori roz, dar viaţa reală abia acum începe. Ce ne facem? Unde ne mutăm? La ai tăi sau la ai mei?!
Răspunsul venea categoric și deodată din gura amândurora - În chirie!!!!!
- Cum să vă mutați în chirie? întreba bunica mirată, când avem două case în curte? Renovaţi casa în care nu stăm noi şi e gata rezolvată problema voastră.
           Gata a fost şi tinereţea noastră. 5 ani de zile am tot făcut pe casă.
      Când am ajuns noi la ea, săraca casă era într-o stare, mai mult decât deplorabilă, fiind compusă din: 1 cameră și un hol nici casă nu o puteai numi. Pereții erau din chirpici, crăpați de îți intra mâna prin crăpături, geamuri din lemn, fără baie și fără bucătărie, podeaua era din pământ.  A trebuit subzidită în întregime pentru că era toată plină de igrasie. A trebuit să spargem pereţii, să eliminăm soba, să schimbăm geamurile, să săpăm fundaţii, să turnăm centură, să schimbăm acoperişul, să îndreptăm pereţii, să tencuim, să tincium, să gletuim , să vopsim, să o izolăm pe exterior, să ne facem încălzire pe cazan de lemne,. Să tragem instalaţia de apă pentru baie şi bucătărie. Eh! O nimica toată, dar aşa am obţinut 2 camere, o baie şi o bucătărie.
Tot ce am realizat, am realizat prin puterea noastră de lucru.
    Acum însă se schimbă povestea, urmează să ne mărim familia aşa că am vrea să mărim şi casă.
          Dat fiind faptul că ne dorim o casă definitivă la care să nu mai trebuiască să adaugăm în timp ne- am stabilit o întâlnire cu un proiectant de la
 care avea un portofoliu cu proiecte: proiecte caseși vile moderne. Acesta a  înţeles exact care sunt dorinţele noastre şi aşa căsuţa noastră a prins contur în desenele lui, în limitele bugetului nostru conform stilului nostru, ba mai mult ne-a spus  că ne va ajuta cu obținerea certificatului de urbanism .  
      Acum ne-am gândit să modificăm toată structura casei, deși vrem să menținem structura clasică dorim să o facem pe două niveluri.  La parter ne dorim un living imens  cu deschidere directă în bucătărie, unde să amplasăm o masă mare, pereţii dinspre curte îmi doresc să fie din sticlă, un birou cu o bibliotecă imensă și o baie pentru musafiri.   
    La nivelul superior camera copilului, să fie una luminoasă cu spaţiu mare de joacă cu dressing și cu baie proprie, o toaletă, o chiuvetă și o cabină de duș, dormitorul să cuprindă un dressing spațios și o baie cu o toaletă, o chiuvetă și o cabină de duș, în camera noastră am optat pentru un spațiu destinat sufletului meu, am tot văzut eu în filme, locul acela sub geam amenajat special pentru zilele în care îmi doresc să scriu sau să citesc, baia de  la nivelul superior va fi una cu o vană mare și un spațiu pentru depozitat, spălat și călcat haine.
    Am optat pentru încălzire în podea, dar de data aceasta am renunțat la clasica încălzire pe lemne, din motive de comoditate. Am ales un beci lung sub toată casa pentru toate murăturile și dulcețurile făcute mama și soacra și vinul făcut de tata și socrul.
     Am optat să ne facem o terasă ideală pentru serile de vară petrecute alături de prieteni, o piscină mică și cochetă, un foișor dotat cu toate cele necesare party-urilor de ”grătare”. Din fața casei și până la garaje, curtea va fi pavată cu dale, iar în spatele casei gazon și o grădiniță cu flori pentru pasiunea mea.
     Un spațiu de joacă pentru Kevin, cu nisip, tobogan și loc pentru mașinuțele lui. I-am spus proiectantului despre pasiunea soțului meu pentru unelte așa că ne-a și pus în proiect o anexă în capătul curții, raiul pe pământ pentru el, știu unde-l voi găsi :). Cățelul nostru a primit și el o căsuță elegantă, izolată cu vedere direct la poartă. Pisicile vor dormi în anexa soțului le-a permis să rămână acolo, dacă vor avea grijă să nu intre șoarecii. Proiectantul a înțeles exact care sunt dorințele noastre, cum ne-am dori să trăim într-o casă nici prea mare, nici prea mică, pentru 3 persoane, un câine și 2 pisici. Ne-a sfătuit când a simțit că trecem de cealaltă parte a realității, ne-a convins cu privire la cele mai bune alegeri pentru noi, nu ne-a lăsat să alegem aiurea, am ales un proiect de casă personalizată unde prețul a fost unul convenabil de la 5euro/mp, preț în care sunt incluse Arhitectura, Rezistența și Instalațiile.
  Urmează să ne apucăm de construit pentru că ne dorim cât mai repede să ne bucurăm de confortul unei locuințe noi. Visul nostru a prins contur și suntem nespus de mândri de realizările noastre.

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2017!
Proba nr 11

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tu cum îți alegi mobilierul?

Colțul meu de rai devenit realitate

Aventuri spre necunoscut în ritm cunoscut